Αναγνώριση σχισματικής εκκλησίας Σκοπίων: Πως θα απαντήσει η Ελλάδα
Ελάχιστα φαίνεται να είναι τα περιθώρια ελιγμών που έχει η Εκκλησία της Ελλάδος απέναντι στην κίνηση Βαρθολομαίου για αναγνώριση της σχισματικής εκκλησίας των Σκοπίων.
Όσοι παρακολούθησαν τα εκκλησιαστικά έβλεπαν αυτή τη δυσμενή προοπτική, αναγνώρισης της πατριδοκάπηλης ψευδοεκκλησίας από το τέλος του 2019, οπότε η ελληνική εκκλησία είχε αναγνωρίσει την αυτοκεφαλία της ουκρανικής σχισματικής εκκλησίας.
Μάλιστα, σειρά πρώην υψηλόβαθμων αξιωματούχων της ελληνικής εκκλησίας προειδοποιούσαν τους σημερινούς επικεφαλής ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν θα έχει τη δυνατότητα να θέσει βέτο στο θέμα ύπαρξης μιας ανεξάρτητης Εκκλησίας των Σκοπίων.
Αυτό συνέβη, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες, επειδή οι Έλληνες Ιεράρχες έχασαν το δικαίωμα να μπλοκάρουν την απόφαση, όταν αναγνώρισαν το δικαίωμα του Πατριάρχη να χορηγεί την αυτοκεφαλία κατα βούληση.
Αν και μέχρι στιγμής πρόκειται για απλή αναγνώριση των σχισματικων σκοπιανών και όχι για αυτοκεφαλία, όλα δείχνουν ότι είναι το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ωστόσο κατά την τριετία που «μαγειρευόταν» η αναγνώριση, μια άλλη μερίδα Ελλήνων Ιεραρχών, φέρεται να επικοινώνησε με το Πατριαρχείο και να τάσσεται κατά της χρήσης του όρου «Μακεδονικός» που ήθελαν ανιστόρητα να χρησιμοποιήσουν οι Σκοπιανοί.
Είναι οι ίδιοι άξιοι ιεράρχες που τάχθηκαν κατά της παραχώρησης του όρου «Μακεδονία» στο κίβδιλο σκοπιανό κρατίδιο, μετά την εθνοποροδοτική και εθνομηδενιστική συμφωνία των Πρεσπών.
Όμως, αυτή είναι η μοναδική κίνηση που κατόρθωσαν να κάνουν καθώς σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν στο τραπέζι, η Εκκλησία της Ελλάδος θα συμπλεύσει απόλυτα με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Την ίδια στιγμή το ερώτημα πλανάται στις συζητήσεις ορισμένων. Για ποιο λόγο πρέπει η Εκκλησία της Ελλάδας να αποδυναμώσει τη σερβική εκκλησία αναγνωρίζοντας τη σχισματική εκκλησία των Σκοπιανών έναντι της κανονικής που δεν φέρει τον όρο Μακεδονία και διοικείται από τους Σέρβους Αδελφούς;