Οι υποβρύχιες εργασίες θέλουν καλή φυσική κατάσταση
Ο Κωνσταντίνος Νιζάμης γεννήθηκε στη Καρυά Καρδίτσας. Υπηρέτησε στις δυνάμεις καταδρομών (Ο.Υ.Κ. 44ο Σχολείο – αλεξιπτωτιστής, 1972-1975). Πρόεδρος επί σειρά ετών στου Σωματείου Εργατών Επαγγελματιών Δυτών Ελλάδος από το 1975, εργάζεται σαν επαγγελματίας δύτης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μέχρι σήμερα. Είναι επαγγελματίας δύτης και ιδρυτής του πρώτου Ελληνικού Κέντρου Καταδύσεων. Έχει ταξιδέψει σχεδόν σε όλο τον κόσμο και έχει εξερευνήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ναυάγια στη χώρα μας. ανέλκυσε χωρίς καμία αμοιβή “ιστορικό” ναυάγιο και ακολούθως αρνήθηκε να δεχθεί τουρκική προσφορά 600.000 δολαρίων για την διάλυσή του! Ήταν στα μέσα του 2004, όταν στο επίνειο Κορφούντα αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένας μόλος κυρίως για τους ψαράδες της περιοχής. Οι εργασίες ξεκίνησαν και οι δύτες της περιοχής ανακάλυψαν κάτι το μοναδικό. Σε βάθος οκτώ περίπου μέτρων, βρέθηκε χωμένο στην άμμο ένα τουρκικό πολεμικό-εμπορικό πλοίο, το οποίο είχε βουλιάξει το 1904, την περίοδο δηλαδή που η Αραβία ανεξαρτητοποιήθηκε από τον οθωμανικό ζυγό και μετονομάστηκε σε Σαουδική Αραβία. Αφού συνειδητοποίησαν από το κομμάτι που εξείχε πως επρόκειτο για ναυάγιο, καθώς φαινόταν μόνο ένα μικρό μέρος που δεν είχε βουλιάξει στην άμμο, το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε εντολή να «παγώσουν» οι εργασίες και να ανασυρθεί πρώτα αυτό το άγνωστο μέχρι τότε «κουφάρι». Ο κ. Κώστας Νιζάμης με την ομάδα του πρωταγωνίστησαν στην ανασκαφή-ανέλκυση του πλοίου στα μέσα του 2010. Ο λόγος που αποφάσισαν να καλέσουν Έλληνες ήταν επειδή ο ίδιος ο δύτης και η ομάδα του έχουν ταξιδέψει κυριολεκτικά σε ολόκληρο τον κόσμο ανασύροντας ναυάγια, με αποτέλεσμα το όνομά τους να έχει φτάσει και στα πιο μακρινά σημεία του πλανήτη μας. Όπως μας είπε ο ίδιος: «Είμαι δύτης 40 χρόνια και έχω ερευνήσει-ανελκύσει έναν μεγάλο αριθμό ναυαγίων με την ομάδα μου, ανάμεσά τους και τα πιο ξακουστά ελληνικά, όπως το ‘‘ Σάμινα’’, το ‘‘Κωστάκος’’ και τόσα άλλα».
Συνέντευξη στον Χάρη Μπερτίδη
Μας λέτε λίγα λόγια για τις υποβρύχιες εργασίες, τα ναυάγια και την εταιρεία σας;
Οι υποβρύχιες εργασίες είναι πάντα κάτι καινούριο, δεν έχει αντιγραφή και δεν επαναλαμβάνεται. Ο δύτης πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στη δουλειά του, να κάνει καλή και σωστή επιλογή εργαλείων και συνεργατών για να έχει ένα καλό αποτέλεσμα. Εγώ έχω πάρει μέρος σε πάρα πολλά ναυάγια, με πάρα πολύ καλούς δασκάλους, με εμπλοκή σε πάρα πολλά ναυάγια στο εξωτερικό μέχρι και… την Σαουδική Αραβία. Η εταιρεία μου είχε την ευκαιρία να ψάξει και το «Φετίχ Μπουλέντ» στη Θεσσαλονίκη, όπου συνέγραψα και να βιβλίο το οποίο μοιράστηκε μέσα από την Ελεύθερη Ώρα. Είμαι γεμάτος εμπειρίες, έχω γυρίσει με τη δουλειά όλο τον κόσμο. Οι άλλοι λένε ότι είμαι καλός, εγώ λέω ότι είμαι ένας απλός Έλληνας επαγγελματίας. Αν και η ηλικία μου είναι μεγάλη δεν έχω σκοπό ακόμα να τα παρατήσω. Φέτος ειδικά ήταν μια χρονιά με μεγάλη ένταση και δουλειά σε ναυάγια, η επιτυχία της ανέλκυσης της δεξαμενής της Ελευσίνας ήταν σημαντική. Η Διοίκηση της Ελευσίνας με επέλεξε και τα καταφέραμε. Η δεξαμενή ήταν στον πάτο της θάλασσας μια δεκαετία και τώρα ετοιμάζεται για να δουλέψει ο κόσμος. Στη Ζάκυνθο πριν λίγες ημέρες σηκώσαμε άλλα δύο πλοία, μετά από χρόνια γιατί κανένας δεν μπορούσε να τα σηκώσει και το κάναμε εμείς σχεδόν εθελοντικά! Αυτή είναι η διαδρομή.
Έχει επικινδυνότητα το επάγγελμα;
Πριν λίγες ημέρες χάσαμε κατά τη διάρκεια εργασιών σε ένα πλοίο στο Λαύριο έναν δύτη, έναν επαγγελματία, έναν άνθρωπο 45 χρονών και είμαι αρκετά φορτισμένος. Κατά καιρούς γίνονται ατυχήματα και δυστυχήματα! Σχεδόν πάντα αφορούν ανθρώπους επαγγελματίες και έμπειρους γιατί γίνονται κρίνονται σχεδόν όλα στην λεπτομέρεια! Μια λανθασμένη κίνηση μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί μια ζωή. Επικινδυνότητα υπάρχει.
Δεν πρέπει να είσαι ξενύχτης, δεν πρέπει να είσαι υπό την επήρεια αλκοόλ, πρέπει να έχεις καλή φυσική κατάσταση, για να μπορείς αν ανταπεξέλθεις σε κάποια στιγμή που θα χρειαστεί να ξεπεράσεις και τα όριά σου! Από ένα ρεύμα μέχρι μια μετατόπιση ενός αντικειμένου, μπορεί να αποβεί μοιραία. Άρα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα.
Πώς έχετε σκοπό να κλείσετε την καριέρα σας;
Έχω σκοπό να κλείσω την καριέρα μου με την κατασκευή μιας τριήρους σιδερένιας, η οποία θα περάσει από την Ελευσίνα μπροστά για να τιμήσει την πολιτιστική πρωτεύουσα και στη συνέχεια θα πάει στη Σαλαμίνα σε ένα προσχεδιασμένο και προδιαγραμμένο σημείο και εκεί θα βουλιάξει σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με τον Δήμο Σαλαμίνας. Έτσι θέλω να κλείσω την καριέρα μου και να γίνει η Σαλαμίνα ξανά γνωστή για τις Τριήρεις, γιατί λόγω της αδιαφορίας του κράτους δεν έχει γίνει ευρέως γνωστή η σύνδεση Σαλαμίνας με το πολεμικό μας πλοίο.
Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας!
Έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την εγγραφή σας στο Newsletter μας.
elora.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}
Μ.Η.Τ. 242040